Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Trzeszczące przednie zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    U mnie trzeszczenie występuje już od 10 stopni na plusie .
    Też nie mam zamiaru się tym kłopotać, ale jest gwarancja do marca więc chce z tego skorzystać zwłaszcza, że ostatnio już kilka rzeczy mi wymienili..

    Skąd wiesz ze na 90% trzeszczą gumy stabilizatora ?
    Rozmawiałem z gościem z ASO i stwierdziliśmy, że powoli kończą się możliwości. Nie ma zbyt wiele elementów, które mogą dawać ten konkretny odgłos trzeszczenia.

    Odnośnie tego smaru z ASO to faktycznie, po wymianie zauważyłem, że te dolne gumki są mocno naoliwione.

    Komentarz


    • #52
      To nie stabilizator tak trzeszczy! Przerabiałem to. Jak na razie nie wiadomo co.

      Komentarz


      • #53
        Zamieszczone przez wolfmk
        Następnie będzie wymiana stabilizatora, którego na 90 % gumki skrzypią. Nie da się ich wymienić osobno bo podobno są wulkanizowane. Zapewne problem ten nie dotyczy starszych modeli przed Tourem i FL.
        Czyli w przypadku O2 przed FL konstrukcja będzie inna?
        Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

        Komentarz


        • #54
          Jaapi, właśnie się kapnąłem, że coś pomyliłem. Nie wiem czy chodziło o stabilizator czy może o te konsole aluminiowe, w których była możliwość wymiany samych gumek w wersjach przed FL.
          Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
          Jak wymienię stabilizator to dam znać czy pomogło.

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez wolfmk
            Rozmawiałem z gościem z ASO i stwierdziliśmy, że powoli kończą się możliwości.

            A jak on to sprawdził ?

            U mnie wykluczyli stabilizator odkrecajac łączniki i przejezdzajac kilka razy przez prog zwalniajacy na terenie ASO.

            Ja proponuje zmienic Tobie ASO.
            Jak chcesz sie bawić w szukanie trzeszczenia i wymiane całego zawieszenia to juz twoja sprawa.
            Dopóki ASO nie wymieni Ci przednich tulei i nie uzyje do tego odpowiedniego smaru to za chwile bedziesz miał z przodu całe nowe zawieszenie z nowym trzeszczeniem.

            Jezeli zawieszenie jest w stanie bardzo dobrym to za trzeszczenie odpowiadają przednie tuleje zawieszenia i nikt tu nic wiecej nie wymysli.

            Jestem bardzo ciekawy kolejnych podowiedzi jak usunąć ten znany juz problem u Ciebie....

            Komentarz


            • #56
              Zamieszczone przez yunior81

              Cały problem w tym że do montazu przednich tulei jest potrzebny konkretny "smar" który posiada ASO.
              Ja wymieniłem za 3 razem tuleje na własna reke na "zwykły" biały smar i to nie pomoglo. Zawieszenie po wyjezdzie od mechanika zaczeło od razu skrzypiec.
              z całym szacunkiem, ale tego typu informacje o "specjalnym" smarze, który ma "tylko ASO" to jakieś celowe rozpowszechnianie bzdur, żeby ściągnąć klientów do ASO gdzie zapłacą bezsensowne pieniądze za tanią wymianę :roll:

              tak naprawdę to IMHO z punktu widzenia pracy wahacza tam żaden smar nie jest potrzebny, bo w trakcie pracy góra/dół przednia tuleja nie porusza się (nie przesuwa się względem wahacza) - ani w miejscu styku gumy z wahaczem, ani w miejscu styku tulejki metalowej z mocowaniem (tam tulejka jest dociągnięta "na dębowo" przez śrubę do mocowania

              smar ułatwia, owszem, wciśnięcie nowej tulei do wahacza - i tu się kończy jego rola :szeroki_usmiech

              ja bym zwrócił uwagę na coś innego
              częsty błąd popełniany nawet przez doświadczonych mechaników
              mianowicie robią tak, ze po wymianie tych tulei montują wahacz i przykręcają go "na wisząco", tzn. na podnośniku kolumnowym, z opadniętym zawieszeniem !!

              w efekcie ta tulejka (i cały układ tulei metalowo-gumowej) jest po opuszczeniu auta już napięty, a przy pracy zawieszenia w górę to napięcie (moment skręcający) jeszcze wzrasta

              (mogę to dokładniej opisać jak ktoś będzie chciał)

              w ten sposób ta tuleja przy pracy zawieszenia "w gorę" jest mocno gwałcona - i stąd może wydawać takie potępieńcze dzwięki :lol:

              nb. w autach o większym skoku zawieszenia (np. terenowe) tego typu błąd przy montażu (np. dolnych mocowań amortyzatorów) może skutkować (i skutkuje, wiem to z własnego doświadczenia) zerwaniem tych tulei w miejscu zwulkanizowania gumy z tulejką metalową :shock:

              patrzeć zatem mechanikom na ręce !
              Diesel Service Śmietana
              43-210 Kobiór
              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

              uwaga
              nie robimy pompowtryskiwaczy

              Komentarz


              • #57
                Zamieszczone przez Ceed1
                To nie stabilizator tak trzeszczy! Przerabiałem to. Jak na razie nie wiadomo co.
                U mnie po odkręceniu stabilizatora trzeszczenie ustało. Wiec mój przypadek to na pewno stabilizator.
                Dla tych którzy zastanawiają się, czy ta usterka występuje tylko po FL - informuję , że mój model to rok 2005 zdecydowanie przed FL. Gumki stabilizatora zwulkanizowane na stabilizatorze, nie do dostania osobno.

                Pozdrawiam.

                Komentarz


                • #58
                  Zamieszczone przez mattyah4x4
                  z całym szacunkiem, ale tego typu informacje o "specjalnym" smarze, który ma "tylko ASO" to jakieś celowe rozpowszechnianie bzdur, żeby ściągnąć klientów do ASO gdzie zapłacą bezsensowne pieniądze za tanią wymianę :roll:

                  Ja nie wiem czy ten smar ma tylko ASO ale tylko po uzyciu tego smaru sprawa trzeszczenia jest u mnie załatwiona.
                  Wymieniałem przednie tuleje u forumowego Kolegi który montował je na jakis biały ( nie znam nazwy ) smar i nic to nie dało. Po wyjeździe od niego zawieszenie nadal trzeszczało.
                  Wiec nie do konca sie zgodze ze smar w przypadku Octavii sluzy tylko do zamocowania tulei i nie ma zadnego wpływu na trzeszczenie.
                  Jakieś ma ale pytanie jakie.....

                  Zamieszczone przez mattyah4x4
                  ja bym zwrócił uwagę na coś innego
                  częsty błąd popełniany nawet przez doświadczonych mechaników
                  mianowicie robią tak, ze po wymianie tych tulei montują wahacz i przykręcają go "na wisząco", tzn. na podnośniku kolumnowym, z opadniętym zawieszeniem !!
                  U mnie tuleje były dokrecane w sposób właściwy i też to nic nie dało.

                  Więc z chęcią sie dowiem od Ciebie jak mozna załatwić ten z pozoru banalny problem jakim jest trzeszczenie przedniego zawieszenia w Octavii.

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez yunior81
                    Więc z chęcią sie dowiem od Ciebie jak mozna załatwić ten z pozoru banalny problem jakim jest trzeszczenie przedniego zawieszenia w Octavii.
                    swoje przemyślenia i opinię napisałem
                    ja wymieniałem tuleje i nic mi nie trzeszczy, wiec tego problemu nie musiałem "załatwiać" bo go nie miałem...
                    Diesel Service Śmietana
                    43-210 Kobiór
                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                    uwaga
                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                    Komentarz


                    • #60
                      U mnie nic nie skrzypi :P
                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                      Komentarz


                      • #61
                        Na forum ktoś zapodawał linka do przekonstruowanych gum stabilizatora chyba firmy Febi-Bilstein, które wg producenta miały nie emitować efektów dźwiękowych podczas pracy.
                        Antyfotoradar Valentine1
                        Harry II Classic+Sirio ML145

                        Komentarz


                        • #62
                          -5°C jakby nie skrzypi, -10°C skrzypi delikatnie, -15°C słychać skrzypienie wyraźnie
                          Dodatkowo jakieś stuki przy zmianie biegu z 1 na 2 lub przy odjęciu lub dodaniu gazu przy niskich prędkościach.
                          Wszystko zdaje się mieć źródło w tych samych okolicach tj. zawieszenie przednie od strony kierowcy.
                          Chyba czas na wizytę w warsztacie :?
                          Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

                          Komentarz


                          • #63
                            Zamieszczone przez Jaapi
                            -5°C jakby nie skrzypi, -10°C skrzypi delikatnie, -15°C słychać skrzypienie wyraźnie
                            Dodatkowo jakieś stuki przy zmianie biegu z 1 na 2 lub przy odjęciu lub dodaniu gazu przy niskich prędkościach.
                            Wszystko zdaje się mieć źródło w tych samych okolicach tj. zawieszenie przednie od strony kierowcy.
                            Chyba czas na wizytę w warsztacie :?
                            No to u mnie bardzo podobnie. Jak coś zdiagnozujecie to napisz co to jest

                            Komentarz


                            • #64
                              Zamieszczone przez Jaapi
                              -5°C jakby nie skrzypi, -10°C skrzypi delikatnie, -15°C słychać skrzypienie wyraźnie
                              Dodatkowo jakieś stuki przy zmianie biegu z 1 na 2 lub przy odjęciu lub dodaniu gazu przy niskich prędkościach.
                              Wszystko zdaje się mieć źródło w tych samych okolicach tj. zawieszenie przednie od strony kierowcy.
                              Chyba czas na wizytę w warsztacie :?

                              możesz sprawdzić czy te dźwięki pojawią się przy próbie ruszenia z jedynki na zaciągniętym ręcznym hamulcu
                              Antyfotoradar Valentine1
                              Harry II Classic+Sirio ML145

                              Komentarz


                              • #65
                                możesz sprawdzić czy te dźwięki pojawią się przy próbie ruszenia z jedynki na zaciągniętym ręcznym hamulcu
                                Rano testowałem tzn. ręczny + 1 i.... słychać zawieszenie w tym samym miejscu.
                                Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

                                Komentarz


                                • #66
                                  Mi też zawieszenie skrzypi oraz jest jakiś dźwięk od strony kierowcy przy zmianie z 1 na 2. Z jednym i drugim byłem w ASO i dupa.

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Zamieszczone przez Ceed1
                                    Mi też zawieszenie skrzypi oraz jest jakiś dźwięk od strony kierowcy przy zmianie z 1 na 2. Z jednym i drugim byłem w ASO i dupa.
                                    Wymieniali coś czy skończyło się na dywagacjach?
                                    Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Najpierw wymienili cały drążek stabilizatora. PUDŁO. Zero poprawy. Następnie wymienili tylne tuleje przednich wahaczy i poprawa tak na 50%. Później się pogorszyło i jest tak 80% pierwotnego skrzypienia. Odnośnie skrzypienia z 1 na 2. Mówili, że to mogą być jakieś plastiki ( ??? ) coś tam powykrzywiali pod maską. Znów mała poprawa. Tej zimy wróciło jakby nigdy nic.

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Ceed1, a przednie tuleje wymieniałeś ?

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Nie, nie wymieniałem przednich tulei. Czy po tym zabiegu należy ustawić zbieżność?

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            nie, chyba że poprzednią geometrię miałeś robioną na wywalonych tulejach :lol:
                                            Diesel Service Śmietana
                                            43-210 Kobiór
                                            ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                            uwaga
                                            nie robimy pompowtryskiwaczy

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Zamieszczone przez Ceed1
                                              Nie, nie wymieniałem przednich tulei
                                              Dlatego właśnie trzeszczenie powróciło

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                Obiecałem, że dam znać po wizycie w ASO z problemem trzeszczenia więc zdaję relację (chociaż nic odkrywczego nie napiszę). Po wymianie przednich tulei wahacza przedniego skrzypienie ustało całkowicie. Wymienione zostały profilactico również łączniki stabilizatora.

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Cena

                                                  Ile ASO wola za taka usluge? Jesli mozesz podac.

                                                  Pozdrawiam,
                                                  Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                                  Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                                  Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    uli07, niestety nie wiem. Moja gwarancja kończy się w marcu więc chciałem zamknąć temat.
                                                    Te tuleje nie są drogie. Przypuszczam, że z wymianą też nie ma dużo problemów.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X